Így hoztam létre egy megbízható céget – a cégvezető vallomása

A cikket eddig megtekintette 2,340 olvasó - 2015-02-06

Az üzleti életben jártas emberként az évek alatt összegyűjtött nagy adag tapasztalattal a zsebemben szeretném önökkel megosztani tanácsaimat, miként érdemes manapság üzletet vezetni. Most nem fogom megemlíteni a vállalkozásaim nevét mivel a cikkben nem célom reklámozni őket, inkább csak fel szeretném hívni a figyelmet bizonyos jelenségekre, amik a hazai piacot, jellemzik.

25 évvel, ezelőtt amikor a demokrácia még gyerekcipőben járt és létrejött a szabad piac, létrehoztam első egyszemélyes cégemet, ami felújításokkal foglalkozott. A kis cégem Budapesten nem adott nagy bizalomra okot folyamatosan a túlélésért küzdöttem.

Szerencsére a kitartásom egy idő után meghozta gyümölcsét, és az évek során a vállalkozás egyre sikeresebb lett, a bevételek nőttek, és egyre több ügyféllel rendelkeztem. Megengedhettem magamnak, hogy egyre több alkalmazottat foglalkoztassak.

Ennek ellenére a tavalyi évben egy elég nagy problémával találtam magam szemben. Volt egy nagy potenciális megrendelőm, akikkel szóban már megállapodtam, hogy felújítok egy egész irodaházat nekik. A teljes megállapodás már egy karnyújtásnyira volt, amikor a cég vezetője kezdet elhatárolódni a megállapodástól annak ellenére, hogy meg volt elégedve a tervekkel és a költségekkel, amiket összeállítottunk nekik.

Így hát elhatároztam, hogy felkeresem őt személyesen. A találkozó nem volt előre megbeszélve így a cég irodájához érve nem találtam ott az ügyvezetőt, de mivel már ott voltam gondoltam elmondom a problémám a titkárnőjének, akivel már korábban találkoztunk. Ő vetette fel nekem az ötletet, hogy ebben a helyzetben biztos sokat tudna segíteni, ha az előző megrendelőimtől hoznék referenciákat. Ami igaz, hogy nem rendelkeztem ilyen fajta bizonyítvánnyal egyszerűen nem volt rá szükségem eddig.

Először arra gondoltam, hogy ez nevetséges. Ennyi év után amióta felújítással foglalkozom nem volt arra sose szükségem, hogy valakinek azt bizonygassam, hogy milyen munkáim voltak. A másik hogy mindig becsületesen vezettem a cégem és az ügyfeleim is elégedettek voltak velem.

Nem haboztam, gyorsan felhívtam a fiam és megkértem őt hogy gyűjtsön össze  referenciákat az eddigi munkáinkról. Néhány nap alatt már 4 ilyen ajánlólevéllel rendelkeztünk, ami mellé még hozzá jött, hogy interneten felkerestük az Ügyfél Véleményt Vizsgáló Központot, akik pár nap alatt megvizsgálták a cégünkkel kapcsolatos véleményeket és megkaptuk a „Megbízható Cég” tanúsítványát.

Ezekkel a dokumentumokkal ismét felkerestem a potenciális megrendelőinket, akik megígérték, hogy 2 héten belül visszajeleznek. Már a második napon visszahívtak és közölték, hogy mi nyertük el a munkát.

Attól a naptól kezdve az irodám falán ott van az összes referencia és tanúsítvány, hogy a leendő ügyfeleim is lássák azokat. Nem beszélve arról, hogy az újonnan létrehozott weboldalon is megtalálhatóak. Ami ebből a példából látszik, hogy a 21. században már más játékszabályok érvényesülnek a piacon, amihez folyamatosan alkalmazkodni kell, ha az ember sikeres akar maradni.

Így hát mindenkinek csak ajánlani tudom, hogy minél több referenciával és tanúsítvánnyal rendelkezzen, ezek apró részleteknek tűnnek, de ezek azok a dolgok, amik a leghitelesebb reklámok lehetnek a számunkra.

Üdvözlettel:

Róbert, aki immár egy megbízható cég vezetője

 

Hozzászólások

hozzászólás érkezett eddig