Mit takar a SEM, tehát a keresőmarketing?

A cikket eddig megtekintette 46 olvasó - 2017-06-07

Rengeteg esetben bizony nem véletlen az, hogy mi kerül ki a Google híres, hőn áhított első oldalára, ami bizony a weboldalak igazi mennyországa. Pontosan ez a keresőmarketing lényege, amely egyre fontosabb szerepet kap ezen tekintetben, ami nem is véletlen, hiszen az interneten történő keresgélés a mindennapok szerves része lett. De pontosan mit is takar ez a fogalom?

A SEM, azaz a Search Engine Marketing, ami tulajdonképpen egy gyűjtőfogalom, hiszen magában hordozza mindazokat a megoldásokat, amik a keresők figyelmének megragadására és magasabb besorolás megszerzésére összpontosul. Itt említést érdemel az is, hogy a sokak által biztosan hallott SEO fogalma, tehát a keresőoptimalizálás az átfogóbb keresőmarketing része, a teljes siker elérése miatt optimális együtt használni a két lehetőséget.

Akárcsak a SEO, így a keresőmarketing is kulcsszavakra és linkek népszerűségére alapoz az adott weboldalak láthatóságának növelése érdekében. Sokakban felmerülhet a kérdés, hogy mi a keresőmarketing legfőbb eszköze?

A kérdésre a válasz a Google Adwords. Ez nem más, mint egy olyan komplex online hirdetési rendszer, amely főként a PPC, tehát a pay per click módszer alapján ajánlja a hirdetési lehetőséget. Mi is jelent ez valójában? A Google Adwords révén a hirdetőknek csak a hirdetésekre történő kattintások után kell fizetni. Természetesen a Google érdeke is az, hogy minél hatékonyabb módon történjen a megjelentetés, és a releváns találatok listázása. A keresőmarketing azonban nemcsak a Google-ről szól, hanem most már a Facebook-ról is.

A Facebook hirdetés, akárcsak a Google Adwords kampányaihoz az előbbi adatbázisát használja fel annak érdekében, hogy a felhasználók számára hirdetéseket jelenítsen meg. Miből is áll ez az adatbázis? A Facebook ezen része a felhasználók adatait és a használati szokások sokaságának gyűjteményét jelenti. A Facebook hirdetési kampányért fizetendő összeget a hirdető határozza meg, a Facebook a megadott célcsoport adatok alapján minimális büdzsét javasol.

A Facebook keresőmarketing egyik különlegessége még az, hogy itt a hirdetés licitre megy, ami egyfajta vaklicit. Ez annak alapján dől el, hogy ugyanazon célcsoportra ki ad magasabb ajánlatot. Ha pedig a keresőmarketing a fő téma, akkor nem maradhat ki a YouTube sem. Manapság a videoportálon is elképesztően sok hirdetés tekinthető meg, aminek az oka, hogy ez egy hihetetlenül látogatott oldalt takar. Alapvetően három típusú hirdetés különböztethető meg a YouTube felületén, a videós, a képes és a szöveges hirdetéseket. Talán az egyik legfőbb a videós hirdetés, aminek a hivatalos neve TrueView, amelyből 3 különböző típusú létezik világszerte. A TrueView hirdetések feladását az AdWordsben lehet megnézni, de csakis, ha külön videós kampány lett létrehozva.

Látható, hogy a keresőmarketing sokrétű megjelenési platformot használ, és ezekben az esetekben a kreativitás mellett az ügyfél pénztárcája az, ami gátat szabhat a megjelenéseknek.

Hozzászólások

hozzászólás érkezett eddig