Mitől lesz sikeres egy üzleti találkozó?

A cikket eddig megtekintette 946 olvasó - 2014-11-25

Az emberek többsége nem szeret találkozókra, megbeszélésekre járni, mert azok hosszúak, unalmasak és csak elpocsékolják a drága időt. Amiben van is néhány igazság. Mit kell tennünk, hogy ne legyen unalmas egy üzleti találkozó? Hogyan mondjuk el az üzleti szöveget? Vagy hogyan ne mondjuk el?

Ha szervezünk egy ilyen találkozót, akkor legyen neki egyértelmű célja, mivel akkor a megfelelő embereket el tudjuk hívni. És adjunk neki csábító címet, hogy tényleg eljöjjenek a kiszemelt és meghívott emberek. Akiket valóban érdekelni fog a találkozó. Tervezzük meg az időt is, hogy mennyi időre van szükségünk, hogy lebonyolítsuk a tervezett találkozót.

A beszédünk ne legyen nagyon hosszú. Ha lehet, rövidebb mondatokat alkalmazzunk, hogy mindenki könnyen megértse. Inkább figyelemfelkeltőbb legyen a szövegünk. Ha már kezd unalmassá válni, bökjünk be valami érdekességet, valami kis vicces mondatot, amitől újra figyelni kezdenek a résztvevők. Egy beszéd legalább legyen 15 perces, de a maximum hossza ne legyen több, mint 60 perc. Ez fölötti már túl hosszú, és az emberi figyelem is elfárad.

Korlátozzuk a részvevők számát úgy, hogy csak a legmegfelelőbb vállalkozókat hívjuk meg, akik igazán számítanak. Minél több ember vesz részt az ülésen, annál több időt vesztegetünk el, és annál nehezebb a célon maradni. De kevés emberrel jobban lehet célt elérni.

Hozzászólások

hozzászólás érkezett eddig