Üzleti weboldalak keresőoptimalizálása

A cikket eddig megtekintette 1,923 olvasó - 2015-02-08

Abban teljesen biztosak lehetünk, hogy egy weboldal igazi értékét nem csak a számok adják meg, ugyanakkor jó, ha már az oldal elkészítése előtt pontosan meghatározott cél lebeg a szemünk előtt. Hobbi céllal készített weboldalnál igazából nem sokat számít, hogy milyen értékeket és látogatókat tud a weboldal összeszedni „élete” során, ám még ebben az esetben is igaz lehet, hogy az aktív keresőoptimalizálás jó hatással tud lenni a weboldal fejlődésére.

Az üzleti céllal épített oldal esetében, amiből a későbbiek során bevételt, mi több értékelhető profitot szeretne tulajdonosa, érdemes már a kezdetek kezdetén pontos célt lefektetni, és számításba venni, hogy nem elég csak megépíteni a weboldalt, ahhoz, hogy a látogatók és később vásárlók, ügyfelek érkezzenek, ez még bizonyos plusz befektetést igényel. A látogatószerzés egyik legkézenfekvőbb módja a keresőoptimalizálás, ami az online marketing azon része, ami hosszú távon tudja éreztetni hatását két okból is.

Egyrészt mert közvetve látogatót terel a weboldalra, másrészről pedig közvetlenül hozzájárul a weboldal értékekben való erősödéséhez. Ha hiszünk a számoknak, ha nem, ezek még most sem elhanyagolható tételek. Ugyanis a kereső ezen értékeket számításba veszi két azonos témájú weboldal rangsorolásánál. Márpedig egy üzleti weboldalnál kiemelten fontos lehet, hogy a konkurencia előtt jelenjen meg a keresőben a potenciális vásárló keresési kulcsszavára.

A weboldal számbeli értékének növelése minőségi és szintén értékkel rendelkező oldalakról kapott linkekkel lehetséges, ám, ha dupla „haszonnal” szeretnénk a weboldalt erősíteni, akkor érdemes az adott oldal látogatószáma után is érdeklődni, mert akkor természetes látogatókat is lehet kapni a link mellett, ami közel sem elhanyagolható lehetőség.

Emellett a kereső hirdetési rendszeréből való (Adwords) közvetlen látogató vásárlás is sokat jelenthet, egy megfelelően célzott hirdetési kampány nagy lendületet adhat a vállalkozásnak, és a keresőoptimalizálás mellett is futtatható.

Természetesen szem előtt kell tartani azt a tényt, ami felett olykor hajlamosak az online területen tevékenykedő vállalkozók átlépni, hogy lehet egy weboldal tisztességesen optimalizálva, ott lehet a kereső élén, ha nem kommunikál az oldal a látogatóval, nincs célirányosan a piacnak szövegezve, nincs használható marketing terv, akkor nehezen, vagy egyáltalán nem tudja eladni az adott terméket, szolgáltatást. A keresőoptimalizálással, hirdetési kampányokkal sikeresen a weboldalra lehet terelni ugyan a látogatót, de az még nem jelent közvetlen értékesítést. Érdemes tehát először a cél alapján megtervezni, megépíteni, elindítani a weboldalt, és a látogatások függvényében már csak finomítani az értékesítési stratégián.

Hozzászólások

hozzászólás érkezett eddig