Ez a félelme minden mobiltulajdonosnak is. A drága telefon egyszer véletlenül és teljesen kiszámíthatatlanul beleesik a WC kagylóba vagy egyszerűen csak vizes lesz, mert ráfolyik valami. És ha nem reagálunk gyorsan, akkor teljesen meg is halhat rövid idő alatt. Akkor aztán hiába van rajta garancia. Néhány ötlet talán segíthet, mit tegyünk ilyen esetben. Vagy mit ne tegyünk.
Ha vizes lesz, gyorsan vegyük ki a vízből, és távolítsuk el róla a hátlapot amilyen gyorsan csak lehet, valamint az akkumulátort és a SIM kártyát. Majd hozzunk egy száraz törülközőt.
Töröljük szárazra belül. De ne mozgassuk feleslegesen a mobiltelefont, hogy ha a készülék belseje is vizes, ne terjedjen a víz mindenfelé. Ha szerencsénk van, néhány napon belül kiszáradhat. És a telefonunk megjavulhat.
Ha nagyon vizesnek ítéljük, akkor tegyük egy fazék száraz és nyers rizsbe. Igen, rizsbe. Mivel a rizs magába szívja a folyadékot. Hagyjuk benne két napig. Utána tesztelhetjük, hogy működik-e a telefonunk. Ha nincs vele más baj, minden bizonnyal működni is fog.
Ezeket ne tegyük semmiképpen se:
Hajszárítóval ne szárítsuk, fűtőtesten se szárítsuk, napon se szabad hagyni, valamint mikrohullámú sütőbe se tegyük. Azért ne szárítsuk a felsorolt dolgokkal, mivel ezeknél a hő elég nagy, és még több kárt tesznek, vagy tennének az amúgy is károsodott telefonunkban.