Tudja mire használhatja a Facebook hirdetéseket?

A cikket eddig megtekintette 1 040 olvasó - 2016-05-23

Tudja mire használhatja a Facebook hirdetéseket?
Nem mindegy, hogy kit céloz meg a Facebook hirdetés. Ma már mindenki tudja, hogy a Facebookon hirdetni jó, és ha jól is csináljuk, akkor a Facebook marketinggel nagyon sok mindenkit elérhetünk, sőt, akár célzottan is megszólíthatjuk vásárlóinkat.

Az azonban még mindig szinte felfoghatatlan és elképzelhetetlen, hogy mekkora sikere is van a kék közösségi oldalnak, hiszen a Facebookot ma már több, mint 1,4 milliárd ember használja a világon. Ez egy nagyon fontos szám a vállalkozók és a cégek számára, akik úgy döntenek, hogy felhasználják és kihasználják a közösségi médium látogatottságát, hogy ezen a felületen keresztül még több ügyfelet és vásárlót szerezzenek cégüknek. De hogyan is működik a Facebook hirdetés, hogyan működik a célzott irányút Facebook hirdetés? A Facebook hirdetés célzott közönségével kapcsolatban a Netmarketing szakértője nyújt kellő információt, hogy még okosabban hirdethessünk a közösségi portálon.

Az a tény, hogy a Facebookon több, mint 1,4 milliárd ember szörföl naponta, még nem jelenti azt, hogy cégünknek mindenkit meg kell szólítania. Ez ugyanis lehetetlen, de felesleges is. A Facebook hirdetés lényege, hogy segítségével a célközönséget, a valódi érdeklődőinket érhetjük el, szólíthatjuk meg és ösztönözhetjük arra, hogy minket válasszanak, hogy tőlünk vásároljanak, hogy a mi szolgáltatásunkat használják. A Facebook hirdetéselérés úgy működik, hogy a közösségi portál adatbázisának információit használja fel ahhoz, hogy a felhasználók számára hirdetéseket jelenítsen meg. A Facebook tehát bizonyos megadott információk alapján képes kiszűrni azt, hogy ki a potenciális ügyfél, akinek a falára már biztosan meg fogja jelentetni a hirdetésünket. (Természetesen itt most kizárólag a fizetett hirdetésekről esik szó.)

A Facebook hirdetésnek több lényeges eleme is van, amellyel érdemes megismerkednie annak, aki szeretne hirdetni. Az egyik ilyen elem, hogy tulajdonképpen mit is szeretnénk elérni a hirdetéssel. Ennek alapján már könnyebben meg is célozhatjuk az érdeklődőinket. Nem mindegy ugyanis, hogy oldalunkhoz több kedvelőt szeretnénk begyűjteni, hogy az oldalt  vagy egy bejegyzést szeretnénk népszerűsíteni, esetleg egy eseményre szeretnénk több résztvevőt “begyűjteni”, de akár az is elérhető, hogy egy webhely látogatóinak számát növeljük, esetleg, hogy a vállalkozás közelében élőket érjük el és alakítsunk ki velük kommunikációt.

A Facebook hirdetés tehát lehet célirányos, és azt kell mondanunk, hogy ez a legkézenfekvőbb  módja a hirdetéseknek. Felesleges ugyanis azt az álmot dédelgetnünk, hogy rengeteg embert szólítunk meg a hirdetéssel, ha annak a legtöbbje aztán nem fog betérni hozzánk, vagy valamilyen oknál fogva nem a mi termékünket vagy szolgáltatásunkat választja – legyen az akár földrajzi ok is.

A hirdetés létrehozásának másik nagy lépése tehát az, hogy kiválasszuk a hirdetés célcsoportját. Ez történhet több  irány szerint is: hely, életkor, nem, nyelv, részletes célzás alapján. A részletes célzás azt jelenti, hogy már a demográfiai és az érdeklődési kör, vagy a magatartás szerint is választhatunk.

Az egyik legfontosabb és legkiválóbb lehetősége a Facebook hirdetésnek, hogy a területi célzás is igénybe vehető. Ez azért nagyon fontos, mert ha például Budapesten van az üzletünk, akkor felesleges Kína vagy Amerika felé próbálkoznunk az eladással. elég ha magyarországi, elsősorban budapesti, vagy a környéki személyeket szólítjuk meg. (Természetesen, ha egy webshopról van szó, akkor már más a helyzet, akkor másképpen kell okoskodnunk.) A területi Facebook hirdetés tehát abban segít, hogy az elérhető és megfogható közönséget szólítsuk meg. Azokat, akiknél valóban látjuk a lehetőségét annak, hogy személyesen is megkeressék cégünket.

Tehát: hirdessünk okosan a Facebookon, szólítsuk meg valódi, potenciális érdeklődőinket és vásárlóinkat, mégse költsünk felesleges hirdetésekre – ez a kiváló Facebook hirdetés lényege!

Hozzászólások

hozzászólás érkezett eddig